jumatatea-culturii-organizationale

Jumatatea culturii organizationale

Intai, povestea:

Odata, la moschee, Hogea ii intreba pe credinciosii adunati acolo:

– Stiti ce vreau sa va spun, oameni buni?
– Nu stim, răspunseră ei.
– Dacă nu stiti, nici nu va mai spun nimic.
Nu mult după aceasta ii intreba din nou pe cei veniti la slujba:
– Stiti ce vreau sa va spun, oameni buni?
– Acestia, amintindu-si ce li se intamplase ultima data, au raspuns:
– Stim, cum sa nu stim?
– Daca stiti, ce rost are sa va mai spun, oameni buni?
Veni si a treia oara si ii intreba pe cei adunati:
– Stiti ce vreau sa va spun?
Atunci jumatate au raspuns ca stiu si jumatate ca nu stiu.
– Bine, oameni buni, atunci cei care stiu sa le spuna si celor care nu stiu.

Apoi, ideea:

In perioada extrem de dificila pe care o parcurgem cu totii (apropo, sper ca voi si ai vostri sunteti bine sanatosi!), se vede cu ochiul liber cum stam la capitolul ”cultura organizationala”. Unele organizatii au pus rapid umarul in a-si sustine si ajuta atat proprii angajati, cat si partile din societate fragilizate puternic (bolnavii, copiii cu risc de sanatate, batranii neajutorati sau singuri, familiile aflate la limita subzistentei, personalul medical in risc etc.). Alte organizatii au dispus donatii financiare importante. Fiecare incearca sa ajute cum poate societatea, un gest salutar si mai mult decat binevenit!

Sa nu omitem, insa, ca societatea este ansamblul partilor ei si a dinamicilor dintre ele. Mai concret, orice grup de oameni reflecta intr-un fel intregul societal. De aceea, in zilele acestea este nevoie sa ne concentram pe cat putem in a creste calitatea culturii grupului profesional din care facem parte.

Dar cum sa facem asta?

Nu mai avem timp si resurse pentru o clasica ”analiza a culturii organizationale”, insotita, poate, de un ”program de transformare culturala”. De aceea, va propun un set minimal de intrebari-cheie. Intrebari care ne ajuta sa clarificam si sa modificam – acolo unde este realmente nevoie – modul in care oamenii se simt/poarta cu oamenii in organizatie. 

1.     Daca ne uitam la cum se poarta colegii nostri intre ei, vedem o schimbare in ultimele zile? Mai important: ne place ce vedem

2.     Unii dintre noi am luat decizii dificile in ultimele saptamani. Pe care le-am si implementat, de urgenta. Sunt deciziile si actiunile noastre aliniate cu scopul organizatiei? 

3.     Cum ne ajuta actiunile si deciziile noastre sa construim increderea in colegi, angajati, clienti, parteneri? Dar cu societatea, in sens larg?

4.     Am inceput sa construim fundatia unei culturi a revenirii din criza?

Intrebarile nu sunt noi si nici originale. Dar sunt extrem de importante. Asa ca va rog ca voi, cei care le stiti – de aici sau din alte parti – sa le puneti si colegilor vostri, care poate nu le cunosc.

Exact ca-n povestea de mai sus.

Vrei sa discutam mai multe despre cum poti trece mai usor peste perioada de criza? Iti poti programa aici o discutie de explorare, probono, cu unul dintre coachii RoCoach. Sigur te putem ajuta sa treci mai usor peste aceasta perioada dificila!

https://coaching.ro/coaching-de-criza/

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top