Q: Ce te-a inspirat să devii coach și care a fost momentul în care ai decis să te dedici acestei profesii?
În anul 2011, în cadrul unui eveniment, am făcut cunoștință cu coaching-ul și cu cei care practicau deja această frumoasă profesie. Am trăit câteva momente de “AHA” care mi-au schimbat perspectiva asupra modului în care să (re)construiesc relațiile și încrederea în echipa pe care o coordonam. Aplicând ideile, întrebările și răspunsurile cu care am plecat de la eveniment, schimbările nu au întârziat să apară. Am reușit împreună să creăm în echipa spațiul de siguranță de care aveam nevoie pentru a creşte profesional și pentru a ne atinge obiectivele.
Acesta a fost momentul în care am decis să înțeleg mai bine procesul de coaching din rolul de coachee. În urma acestui proces transformațional pentru mine, am decis că vreau să fiu coach și să practic această profesie indiferent de rolul formal pe care îl aveam în organizație.
Au urmat mai bine de 10 ani de (re)învățare continuă , de (auto)descoperire în călătoria mea către coaching-ul profesionist, sute de ore de training, zeci de ore de mentorat și supervizare, peste 900 ore de practică, astfel încât să fiu un coach care aduce valoare clienților săi.
Q: Care sunt cele mai mari satisfacții pe care le-ai experimentat în cariera de coach și cum te simți influențând viețile clienților tăi?
Rolul meu de coach este să fiu alături de clienți în călătoria lor către împlinirea obiectivelor și visurilor lor, ajutându-i să descopere resursele necesare pentru a-și atinge întregul potențial în procesul lor de transformare.
Când oamenii cu care lucrez sunt curioși să exploreze perspective noi, să se conecteze la ceea ce contează cu adevărat pentru ei, la valorile lor și să găsească resurse și alternative pentru a desena propriul lor proces de transformare personală, acesta este momentul când simt că munca mea face diferența. Și când ei reușesc să transforme imposibilul în posibil, atunci chiar trăiesc momentele mele de satisfacție în aceasta profesie.
Q:Cum abordezi provocările și obstacolele care pot apărea în cadrul unei sesiuni de coaching și cum ajuți persoanele cu care lucrezi să le depășească?
Provocările sunt o parte firească a drumului către performanță și schimbare, iar când le întâlnesc în timpul unei sesiuni de coaching, îmi activez latura creativă.
Îmi place să găsesc abordări neconvenționale, să folosesc metafore, imagini sau chiar prin desen, pentru a facilita clienţilor procesul de activare al potențialului, să identifice resursele necesare pentru a trece la acțiune. Combin diverse instrumente de coaching pentru a ajuta persoana din fața mea să treacă peste obstacole, să vadă imaginea generală a sistemului din care face parte și să descopere propriile soluții.
De fiecare dată, adaptez abordarea mea la personalitatea și nevoile individuale ale persoanei cu care lucrez. Construiesc un spațiu de încredere și siguranță în relația de coaching pentru că știu cât de important este acest aspect pentru a face față provocărilor, a învăța și a trece la acțiune.
Q: Care crezi că sunt cele mai importante calități ale unui coach experimentat și cum te asiguri că te dezvolți constant pentru a oferi cea mai bună îndrumare clienților?
Autenticitatea, integritatea și respectarea codului de etică în practica de coaching, dezvoltarea continuă a competențelor sunt cele mai importante elemente care definesc practica unui coach cu experiență.
Să fii cu adevărat prezent în conversația de coaching, să asculți cu atenție și să reflectezi emoțiile clientului aduc un plus de profunzime în procesul de coaching. Această conexiune profundă ajută clientul să avanseze în direcția obiectivelor sale.
Pentru mine este o prioritate să lucrez cu mine în procesul de autocunoaștere, să învăț și să șlefuiesc practica mea de coach profesionist. În cei 12 ani de activitate, am dedicat sute de ore pentru a învăța și a mă perfecționa în sălile de training, mentoring și supervizare.
Scopul meu este să evoluez și să ofer o experiență de coaching care să ajute cât mai mult persoanele care aleg să lucreze împreună cu mine pentru dezvoltarea lor personală și profesională.
Q: Poți oferi un exemplu concret de succes pe care l-ai experimentat cu un client și cum ați lucrat împreună pentru a-i ajuta să-și atingă obiectivele?
Clienții sunt cei care evaluează succesul pe care îl obțin în atingerea obiectivelor ca urmare a procesului de coaching. Mă bucură și sunt recunoscătoare pentru feedback-ul pe care mi-l oferă, pentru împărtășirea poveștii lor de succes.
În cadrul unui program de coaching de echipă, am lucrat cu un manager având un obiectiv ambițios și o echipă diversă în termeni de locație, vârstă și experiență. Prin sesiuni individuale de coaching, managerul și-a clarificat valorile personale și ale echipei, proiectând o viziune comună. În ședințele de team coaching, am facilitat cunoașterea reciprocă și crearea unui spațiu sigur pentru discuții deschise. Schimbarea în dinamica echipei a condus la o comunicare eficientă, recunoașterea reușitelor și planificarea în comun a acțiunilor viitoare. La finalul programului, echipa a atins obiectivele propuse, transformând imposibilul în posibil și consolidând o sinergie nouă.