Articole Recomandate

gestionarea-stresului

Cum putem face față stresului

În prezent trăim într-o societate agitată și plină de schimbări rapide în care locul de muncă pare a fi ca o trambulină de stări și emoții. De multe ori auzim povestiri ale clienților noștri care se rezumă la: „Vin la locul de muncă bine dispus, motivat să lucrez și peste...

Citeste mai multe
Sub-imperiul-stresului2

Sub imperiul stresului

Există un citat care îmi place în mod special referitor la stres. În limba română sună așa: “Muntele acela pe care îl cari pe umerii tăi, era doar nevoie să îl urci”. Îmi place acest citat deoarece ne vorbește despre această încărcătură pe care o cărăm după noi – stresul...

Citeste mai multe
Cum-sa-iei-decizii

Cum să iei cele mai bune decizii

În fiecare zi, în medie, o persoană ia 35.000 de decizii. Acestea pot fi simple sau mai complicate, pot fi luate repede sau mai lent, pot avea influență mică sau mare în viața fiecăruia. După Kahneman, există două tipuri de sisteme de luare de decizii: unul care e responsabil pentru...

Citeste mai multe
Conversatiidificile-header

Conversațiile dificile: cum să le gestionezi

Cu toții am avut parte de experiențe negative cu astfel de conversații dificile în trecut. Poate că managerul tău direct te-a atacat în timpul unei discuții aprinse, sau un subaltern a început să plângă în timpul unui review de performanță. Sau poate un client ți-a închis telefonul. Ca rezultat, ai...

Citeste mai multe
Companii-mari-eficienta-mica

Companii mari, eficiență scăzută. Ce e de făcut?

În textul acesta vă prezentăm cea mai simplă soluție la întrebarea din titlu. Pentru majoritatea managerilor din companiile mari și foarte mari, ea este contra-intuitivă. Încă ceva: povestea este în partea finală a textului… De ce am scris ”soluție contra-intuitivă”? O asemenea afirmație provocatoare merită explicată. Și cum o putem...

Citeste mai multe

De la criza, in cautarea sensului pierdut: IKIGAI

Perioada aceasta de izolare ne-a adus, vrei nu vrei, fata in fata cu noi insine. Un timp in care ne-am (re)adus aminte de efemeritatea vietii. Un timp in care, poate, printre valuri de panica, frica, entuziasm, speranta, am ajuns sa ne intrebam ce conteaza cu adevarat pentru noi, cum putem...

Citeste mai multe
Inteligenta emotionala

Inteligenta emotionala in echipe

Ce inseamna o echipa hiper-eficienta? Intrebarea aceasta o primesc din ce in ce mai des, in intalnirile – private sau publice – la care sunt invitat. Raspunsul meu este unul simplu, frizand truismul: un grup de oameni care au toti o inteligenta emotionala ridicata (self-awareness, self-management, social awareness, relationships management)...

Citeste mai multe
moderatie-leadership

Moderatia in leadership

Dupa aproape 20 de ani de coaching Romania si in afara tarii, cred cu tarie faptul ca majoritatea teoriilor asociate leadership-ului au esuat in a dezvolta o serie de reguli simple care sa poata fi folosite de toti. Data fiind natura stiintei leadership-ului, banuiesc insa ca nu vom avea niciodata...

Citeste mai multe
rezilienta-leadership

Rezilienta in leadership

Intai, povestea: Nastratin Hogea, incalecat pe o camila, se intorcea prin desert in oras, conducand o intreaga caravana. Deodata el vazu la marginea drumului o tufa cu fructe mici si dulci, rosii si coapte, numai bune de mancat in arsita desertului. Cum ii era foame, Hogea a descalecat sa manance...

Citeste mai multe

8 soluții pentru a trece de criză – partea 2

Aceasta este a doua parte din articolul „8 solutii pentru a trece de criza” pe care l-am inceput aici, pe blog. Te invit sa il citesti in continuare si sa iti exprimi parerile prin comentarii, idei, sugestii …toate sunt bine-venite! Pasul 5: Fa o cercetare pe vanzari si marketing Avand...

Citeste mai multe
jumatatea-culturii-organizationale

Jumatatea culturii organizationale

Intai, povestea: Odata, la moschee, Hogea ii intreba pe credinciosii adunati acolo: – Stiti ce vreau sa va spun, oameni buni?– Nu stim, răspunseră ei.– Dacă nu stiti, nici nu va mai spun nimic.Nu mult după aceasta ii intreba din nou pe cei veniti la slujba:– Stiti ce vreau sa...

Citeste mai multe

Valori personale și cum le putem folosi

1. DE CE ESTE IMPORTANT SĂ NE ȘTIM VALORILE Cel mai important beneficiu este acela de a câștiga claritate și focus. Claritatea astfel câștigată este utilă ca să iei decizii solide și să acționezi în mod motivat, susținut și decisiv. Prin urmare, toată chestiunea cu lămurirea valorilor ține de îmbunătățirea...

Citeste mai multe
Scroll to Top