angajament-echipa

Cum dezvolți angajamentul coechipierilor?

Angajații sunt inima și sufletul unei organizații. Când ei sunt entuziasmați și captivați la locul de muncă, atunci proiectele pe care le fac sunt realizate mai repede, mai eficient, mai calitativ. Însă, dacă angajații se simți neapreciați, aceștia vor pierde foarte curând interesul, acel „foc” în lucru și prin urmare vor investi mai puțin efort în ceea ce fac. Contează mult acel sentiment de drive interior, când te simți plin de motivație când lucrezi la un proiect. De ce? Pentru că odată cu prezența angajamentului a oamenilor din organizație, vine inovația, dezvoltarea, eficiența, productivitatea crescută și desigur profiturile mai mari.  

Prin urmare, ne propunem să evidențiem rolul angajamentului din organizații, ce spun studiile despre acesta și care sunt 5 moduri în care poți mări implicarea oamenilor din companii.

Ce este angajamentul angajaților? 

Pentru început vrem să punem la punct ce înseamnă angajamentul. Acesta este un proces de încurajare a unei atitudini pozitive în rândul indivizilor din organizație. Procesul respectiv este direct proporțional cu maximizarea performanței. Inițiativele de îmbunătățire a angajamentului creează un mediu în care angajații:

  • pot vedea și înțelege mai bine scopul și obiectivele afacerii;
  • se simt apreciați de liderii din organizație;
  • se simt confortabil să își exprime propriile opinii. 

Altfel spus, când un individ este captivat de munca pe care o face, el investește efort considerabil pentru a produce rezultate remarcabile. Pe tot parcursul zilei de muncă, el primește un sentiment de împlinire și satisfacție lucrând pentru organizație. 

Ce bine ar fi dacă ar exista un buton cu care poți pune în regim „on” angajamentul celor din echipe! Însă, acesta nu este inventat (încă). Prin urmare, doar liderii de organizații pot crea mediul favorabil pentru ca angajamentul oamenilor să înflorească la muncă. În caz că nu se pune accent pe acest aspect, organizația are de pierdut bani. Mai multe cercetări efectuate de The Engagement Institute în care au participat 1500 de respondenți americani a arătat că oamenii neangajați în muncă produc pierderi între 450 și 550 miliarde de dolari americani pe an pentru companii. Însă, dacă se investește timp și efort din partea liderilor în crearea condițiilor pentru ca implicarea angajaților să fie mai mare, atunci profiturile cresc. Un alt studiu făcut de Gallup SUA în 2017, arată că echipele care au un angajament ridicat au ca rezultat o rentabilitate cu 21% mai mare.

 Cu alte cuvinte, muncitorii implicați au performanțe mai bune. Ei sunt proactivi și depășesc ceea ce se așteaptă de la ei. Organizațiile vizionare canalizează această energie în direcția corectă pentru a îmbunătăți performanța. Mai mult de atât, un aspect impresionant este faptul că angajamentul angajaților este contagios. Dacă ești foarte implicat în ceea ce faci, vei fi luat drept exemplu și alții se pot molipsi din entuziasmul tău.

Care este rolul managerilor în creșterea angajamentului din echipe?

Managerii au un rol cheie în ceea ce privește angajamentul creând o relație respectuoasă și de încredere cu cei din echipele lor. Această relație se construiește prin comunicarea valorilor companiei și prin stabilirea așteptărilor pentru activitatea zilnică a coechipierilor. Potrivit unui studiu realizat de Dale Carnegie în 2017, doar 26% dintre liderii chestionați spun că angajamentul angajaților este o parte foarte importantă la locul de muncă. Totodată, 42% afirmă că lucrează la asta frecvent și restul doar ocazional, rar sau niciodată. 

Prin urmare, datele ne spun că majoritatea managerilor nu consideră că angajamentul este foarte important. Însă, acesta este o parte esențială pentru dezvoltarea organizațiilor deoarece aduce cu sine multe beneficii: 

  • creșterea productivității 
  • retenție mai mare 
  • creșterea profitabilității 
  • scăderea absenteismului 
  • sporirea satisfacției clienților 
  • îmbunătățirea satisfacției angajaților

Dacă directorii unei organizații și profesioniștii în resurse umane doresc să îi responsabilizeze pe manageri pentru nivelurile de implicare cu scopul de a obține beneficiile menționate mai sus, aceștia ar trebui:

  • Să se asigure că managerii și angajații au instrumentele necesare pentru a-și îndeplini corect sarcinile; 
  • Să acorde periodic managerilor roluri mai mari și mai interesante în cadrul organizației 
  • Să ofere managerilor autoritatea corespunzătoare 
  • Să accelereze eforturile de dezvoltare a conducerii

5 moduri în care poți mări angajamentul angajaților din companie 

Dacă îți pui întrebarea: „Cine își dorește să lucreze într-un loc în care nimeni nu te apreciază și nu te motivează? Cu siguranță răspunsul este: „Nimeni!” Deci, trebuie să te concentrezi asupra încurajării unei relații bune la locul de muncă deoarece doar astfel poți performa. Prin urmare, noi cei de la RoCoach, vă prezentăm cum tu, în calitate de lider poți mări angajamentul coechipierilor tăi. 

  1. Începe cu onboarding-ul 

Procesul de onboarding este cel mai bun mod de a atrage atenția angajaților imediat ce se alătură. Angajații au șansa de a cunoaște cultura companiei și colegii lor. Astfel, ei își dezvoltă părerile și gândurile inițiale despre companie. Așadar, oferă-le o integrare lină, astfel încât să fie entuziasmați de începerea lucrului. Poți începe cu sesiuni de spargere a gheții și activități de team building. De asemenea, atribuirea unui mentor ajută foarte mult la integrarea noilor angajați. 

  1. Construiește o cultură în care oamenii sunt puși în prim plan 

Cultura de la locul de muncă în care oamenii simt că sunt importanți și reprezintă un atu esențial pentru companie permite angajamentului să înflorească. Pentru a construi o astfel de cultură e necesar să: te asiguri că vocea lor este auzită și respectată; să îi ajuți cu oportunități de creștere; să contribui la crearea unui echilibru între viața profesională și cea personală; să te asiguri de bunăstarea angajaților. Deci, angajamentul celor din echipa ta are o conotație emoțională și e necesar ca să ai o conexiune la acest nivel. Poți începe prin faptul de a-i pune pe primul loc. 

  1. Comunicarea eficientă 

Da! Și la capitolul angajament, comunicarea reprezintă un punct forte. Companiile cu practici eficiente de comunicare au performanțe mai bune decât altele. Lipsa comunicării duce la neînțelegeri și la prelungirea continuă a deadline-urilor pentru diferite sarcini. Comunicarea deschisă între membrii organizației este vitală. Ea ajută angajații să se deschidă și să discute idei sau probleme cu care se confruntă, în așa mod formându-se încrederea. Deci, încearcă să menții o comunicare continuă bidirecțională. Pentru a-ți cunoaște mai bine angajații, comunicarea în afara biroului este la fel de necesară ca și în interiorul lui. În acest sens, ieșirile de echipă pot ajuta echipele să se lege și să se coordoneze mai bine. Astfel de activități au ca rezultat și sesiuni de brainstorming. 

  1. Recunoaște și recompensează eforturile 

Angajații primesc cea mai mare satisfacție atunci când își cunosc valoarea. Ei sunt mândri de faptul că datorită eforturilor lor, compania a avut numai de câștigat. Indiferent cât de mică este contribuția lor, tu, în calitate de lider ai misiunea de a recunoaște și de a recompensa întotdeauna angajații. Contribuția nerecunoscută împiedică atât entuziasmul, cât și pasiunea pentru muncă într-o organizație. Chiar și un simplu „Mulțumesc” parcurge un drum lung, încurajând și motivând angajații.

  1. Consolidează un echilibru între viața profesională și cea profesională 

Dacă oamenii lucrează prea mult, atunci ei sunt mult mai predispuși la stres, anxietate, scăderea concentrării sau chiar burn out. Problema epuizării angajaților este reală și nu trebuie să o treci cu vederea. Echilibrul dintre viața profesională și viața personală a angajaților este la fel de importantă ca și creșterea companiei din care faci parte. Un echilibru între viața personală și cea profesională va duce la un angajament mai mare. Așadar, încearcă să creezi un mediu de lucru pozitiv în care acest echilibru este prezent. Poți include facilități precum concediile parentale, munca flexibilă și serviciile de îngrijire a copiilor. Astfel, angajații înțeleg că nevoile lor sunt înțelese și vor dori să fie cât mai utili pentru companie. 

Concluzie 

Procesul de creștere al angajamentului celor din companie se referă la modul în care tratezi și interacționezi cu angajații. Doar managerii au puterea de a reduce sau de a îmbunătăți angajamentul din echipă. Cu siguranță nu este ușor drumul către performanță în această direcție, însă beneficiile unui astfel de succes compensează efortul depus. Companiile, care au angajați implicați, motivați și productivi, vor genera randamente mai mari și își vor depăși concurenții. Noi, la RoCoach, avem know-how-ul necesar pentru a te ajuta să ajungi la astfel de performanțe. Programul de dezvoltare Călătorie spre performanță te ajută să-ți dezvolți angajamentul în rândul echipelor tale. Află mai multe detalii aici: Călătorie spre performanță

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top