…revoluția nu e un măr care cade atunci când e copt. Trebuie făcut să cadă.
În era tehnologiei, schimbarea se produce rapid și ne impactează în funcție de nivelul nostru de adaptabilitate. Cu cât reușim să ne adaptăm mai repede la schimbările care ne marchează viața, cu atât ne putem mișca mai ușor printre roboții și programele de software care se anunță a fi următorul pas în dezvoltare.
Schimbarea în tehnologie impactează viața oamenilor
Vorbim aici de industrializarea 4.0, fenomen care, în urma unor studii efectuate de Asociația Internațională a Barourilor, va înlocui cel puțin o treime din locurile de muncă vizate de absolvenții cu studii superioare.
În urma unui studiu făcut de PwC, ce a cuprins un eșantion de peste 2000 de companii internaționale arată că „liderii companiilor industriale digitalizează activități esențiale în cadrul propriului lanț vertical al valorii și de asemenea în relația cu partenerii la nivel orizontal din lanțul de aprovizionare. La nivel mondial, companiile intenționează să investească anual aproximativ 5% din venitul realizat din vânzările digitale în procesul de digitalizare. Companiile se așteaptă ca digitalizarea să aducă beneficii uriașe și în consecință, investesc sume mari în proces.” ( Comunicat de presă, PWC Romania)
Procesul de industrializare va fi unul profitabil pentru manageri dacă e să ne rezumăm la forța de muncă, însă va impacta angajații care vor fi înlocuiți de software și roboți care vor putea performa la costuri mult mai mici față de predecesorii lor. Industrializarea 4.0 este mai mult decât o simplă digitalizare care le ușurează munca managerilor de companii, care trebuie să ia decizii și să coordoneze echipele de manageri care se vor „ciocni” direct cu masele de angajați.
Schimbarea impactează gândirea unui lider
Lideri ai unor companii de top din România vorbesc despre o adaptare la industrializarea 4.0 prin digitalizarea tuturor liniilor de business pentru a facilitate accesul clienților la serviciilor lor și de crearea unor produse sau servicii care să limiteze impactul asupra mediului înconjurător.
Când lucrurile se schimbă constant, un CEO trebuie să devină un bun lider, nu doar un manager. Momentele de criză sunt cele care definesc adevărata înclinație către leadership al unui CEO. Cultura organizațională pe care acum o cunoaștem va evolua și va deveni învechită în fața unei industrializări poate violente pentru unii dintre noi, care încă încercăm să integrăm digitalizarea în modul de organizare a companiei.
„În situații de criză prudența exgerată față de efectele crizei asupra afacerii tale, fără să ai în vedere alte repere de navigare, pot rezulta într-un eșec. De aceea, un lider autentic caută întotdeauna oportunități deschise de aceste provocări.” – Cristian Colțeanu, CEO General Electric România (Forbes, 2017)
Schimbarea e în noi
Cu toate că sună poate puțin clișeistic ce îți spun acum, schimbarea vine într-adevăr din noi. Calitățile de care trebuie să ținem cont sau pe care trebuie să le dezvoltăm, țin în mare parte de nivelul nostru de adaptabilitate.
Aici intervin deschiderea noastră către nou și necesitatea de a anticipa nevoile companiei noastre. Ca CEOs trebuie să pornim schimbarea din vârf, ca mai apoi acesta să se răsfrângă asupra celor care ne urmează în structura organizațională.
Research is the other key
Pentru a putea anticipa schimbările ce vin odată cu industrializarea 4.0 e nevoie de cercetări care ne ajută să facem față schimbării treptat, reușind astfel să analizăm fiecare pas și fiecare decizie luată.
“Dezvoltarea unei expertize sănătoase în analiza datelor si digitalizarea în cadrul propriei companii este o decizie înțeleaptă. Experții individuali care colectează și evaluează datele nu sunt suficienți pentru implementarea cu succes a strategiilor asociate Industriei 4.0. Pentru a le putea folosi ca bază în procesul de luare a deciziilor, companiile au nevoie de baze de date, algoritmi și recomandări care pot fi implementate, pregătite în mod profesionist.” – Mircea Bogza (Revista Biz, 2016)
Revoluționează industrializarea
Revoluționează industrializarea prin tine. Deciziile în perioada de criză se iau chibzuit și bazate pe reasearch. Echipa ta de manageri este cea care comunică mai departe către oamenii companiei, deciziile tale. Fii atent la ei și la nevoile lor. Discută cu ei și comunică-le încrederea de care au nevoie. Ei sunt cei care ajung la cei ca Andrei și Ioana, de care îți povesteam în ultimele articole. Ei sunt cei care îi cresc, iar tu ești cel care crește manageri.
Leadership unplugged
E nevoie de mai mult decât datele din companie pentru a lua decizii. Află cum poți trece la un alt nivel pe 22 iunie, la MasterClass by Mihai Stanescu. Vom reuși împreună să schimbăm mai mult decât concepte și povești. Vom trece la un stil de Leadership Unplugged.