angajamentul coechipierilor

Cum creștem angajamentul în echipă?

În 2021, angajamentul oamenilor din organizații este unul din factorii care au o valoare maximă în managementul angajaților. Angajamentul te ajută să înțelegi dacă cei din echipa ta sunt cu adevărat orientați spre muncă și sunt suficient de motivați.  Cu singuranță, tu, în calitate de lider ai observat de-a lungul activității tale că unii coechipieri sunt mai „prinși” în ceea ce au de făcut, fac față mult mai repede provocărilor pe care le întâlnesc și au acel drive, acea pasiune atunci când sunt la locul de muncă. Însă, în același timp, acest tip de angajați deobicei nu sunt majoritatea din echipa ta. Statistic vorbind, de cele mai multe ori, acești oameni constituie 20-25% din echipă. Însă restul, sunt mai pasivi, fac doar atât cât li se cere și cât e suficient ca să nu fie dați afară. Nu prea au inițiativă, nu încearcă să se conecteze mai mult cu colegii lor și par a fi dezinteresați de munca pe care o fac. Prin urmare, are de suferit productivitatea și eficiența întregii echipe. Însă, acestă stare a lucrurilor poate fi schimbată fără îndoială. Și elementul de bază din această ecuație cu mai multe necunoscute este liderul de echipă. El este cheia. 


Prin urmare în acest articol, noi ne propunem să răspundem la 3 întrebări: 

  1. Ce înseamnă angajamentul pentru oamenii din companii? 
  2. De ce angajamentul indivizilor este important la locul de muncă? 
  3. Care sunt cele 7 strategii de creștere a angajamentului din echipă? 

Ce înseamnă angajamentul pentru oamenii din companii? 

Angajamentul măsoară cât de entuziaști și dedicați sunt oamenii la locul lor de muncă pentru a contribui la succesul angajatorului. Un angajat nu vine doar să lucreze pentru un salariu. Aici e vorba despre faptul că unui angajat chiar îi pasă de slujba sa și vrea să aducă o contribuție semnificativă companiei pentru care lucrează. 

Când angajații sunt „dezactivați” la locul de muncă, deobicei acest lucru se întâmplă din cauza faptului că nu se simt apreciați. Altfel spus, aceștia nu se simt conectați cu echipa sau cu liderul de echipă din varii motive cum ar fi: comunicare defectuoasă, privilegii oferite altor oameni în mod inechitabil sau poate neînțelegerea clară a scopului și a obiectivelor echipei. 

Cu certitudine, prezența mai multor coechipieri care sunt deconectați aduce cu sine o eficiență și productivitate mai scăzută pentru întreaga echipă. Mai mult, această stare a lucrurilor nu permite ca performanța să stea în capul mesei în echipa ta. Prin urmare, este important să specificăm care sunt avantajele prezenței unui angajament ridicat în echipele din companii și efectele benefice ale acestuia.

De ce angajamentul din echipe este important? 

  • Angajați mai fericiți 

Au trecut vremurile în care nevoile angajaților erau limitate la salarii sau doar la promovări. Astăzi, nevoile angajaților includ flexibilitate la locul de muncă, lucru la distanță și multe altele. Satisfacerea acestor nevoi te ajută să îți menții angajații fericiți și mai entuziasmați.

  • Productivitate mai mare 

Dacă există un angajament ridicat în echipe, atunci productivitatea va crește considerabil. Aceste două variabile sunt direct proporționale. Cu alte cuvinte, atunci când un angajat este cu adevărat condus și motivat să lucreze, acesta tinde să lucreze mai mult, contribuind la mărirea productivității generale în cadrul organizației per total.

  • Sănătate mintală mai bună 

O sănătate mintală bună este extrem de importantă. Angajamentul ridicat al oamenilor din companii duce la îmbunătățirea sănătății mintale a coechipierilor tăi deoarece aceștia se simt mai motivați să colaboreze împreună. Totodată, o sănătate mintală solidă duce la o productivitate mai mare și la o atmosferă de lucru pozitivă.

  • Reducerea absenteismului 

Angajații implicați sunt adesea conectați la obiectivele de bază ale organizației și doresc să ajute compania să le atingă. Angajamentul ridicat din organizații duce la absenteism mai mic, deoarece angajații nu vor să piardă timp în zădar la muncă. Cu alte cuvinte, ei sunt dispuși și deschiși să dea tot ce este mai bun în fiecare zi.

  • O retenție mai mare a angajaților 

Angajamentul crescut permite unei organizații să rețină mai mulți angajați. Dacă angajații din echipa ta sunt motivați și entuziasmați la muncă, este mai puțin probabil să părăsească compania sau să schimbe locul de muncă. Angajații implicați tind să rămână cât se poate de mult.

  • Loialitate ridicată a angajaților

Loialitatea angajaților este adesea trecută cu vederea atunci când vine vorba de menținerea forței de muncă. Angajamentul ridicat al angajaților duce adesea la o fidelitate ridicată față de organizația lor. Acest lucru implică faptul că nu vor părăsi compania atunci când le va veni o ofertă mai bună.

  • Relații îmbunătățite cu clienții

Când angajații tăi sunt captivați și entuziasmați, aceștia au mai multă grijă de clienții companiei și construiesc relații sănătoase. Mai ales la locurile de muncă orientate către clienți, implicarea ridicată a angajaților duce la îmbunătățirea relațiilor cu clienții și la un sprijin mai bun pentru aceștia.

Da! Prezența angajamentului atinge multe corzi relevante în procesul de lucru. Angajamentul invizilor din companii este mult mai complicat decât pare la prima vedere. Astfel, echipa de HR din organizația în care activezi trebuie să fie vigilentă și creativă pentru a menține angajații implicați și mulțumiți. Iată câteva strategii testate de-a lungul celor 19 ani de activitate cu diverse organizații care chiar funcționează și ajută la creșterea și menținerea implicării active a angajaților în procesul de lucru. 

Care sunt cele 7 strategii eficiente de creștere a angajamentului din echipă? 

  1. Comunicare eficientă 

Comunicarea eficientă și simplificată este cheia angajamentului din companii. Este important să stabilești o structură de comunicare clară pentru a evita confuziile. Astfel informația va circula în cel mai eficient mod posibil atât din partea ta în calitate de lider cât și din partea coechipierilor tăi. O comunicare eficientă ajută angajații să ajungă la conducere și invers, ducând la o cultură de lucru înfloritoare și la un mediu productiv. Spre exemplu, pentru a comunica eficient evită mesajele lungi și vagi și nu uita de feedback și feedforward.

  1. Suport ușor de accesat pentru angajați 

Este firesc și total normal ca angajații să se lovească de diverse obstacole și să caute sprijin pentru a le putea depăși. Birourile de servicii tradiționale pentru angajați nu mai sunt utile în rezolvarea problemelor cu care se confruntă angajații din toate departamentele. O organizație ar trebui să implementeze un „birou” de service modern pentru a oferi asistență continuă angajaților săi. Acest „birou” înseamnă crearea unei singure platforme în care angajații din toate departamentele să poată accesa suportul necesar.

  1. Un onboarding de succes 

Primul impact al liderului cu un nou membru de echipă dă tonul implicării acestuia pe viitor. Nu degeaba se spune că prima impresie contează. Dacă la început un angajat are parte de un onboarding de succes, adică lucrurile sunt suficient de clare pentru el, se simte binevenit și valoros pentru echipă, acesta va avea un angajament sporit în procesul de lucru. 

În cazul angajaților care lucrează de la distanță, managerii de resurse umane trebuie să le ofere toate resursele necesare pe măsură ce se alătură organizației. Pe baza personalității utilizatorilor, managerii pot trimite e-mailuri personalizate prin care se conturează mesajul: „Mă bucur că faci parte din echipă! Bine ai venit!”. Mai exact, aceste e-mailuri pot conține o scrisoare de bun venit și detalii precum: politicile companiei, rolurile și responsabilitățile angajaților, informații de contact pentru membrii echipei, date de orientare etc. Deci, integrarea eficientă ajută angajații să se simtă confortabili în noul lor mediu de lucru, ducând la un angajament mai ridicat.

  1. Adoptarea unui sistem de ticketing modern 

Un sistem de ticketing manual duce adesea la faptul că angajații non-tehnici se simt pierduți și confuzi. Este esențial să înțelegem că nu fiecare angajat este capabil să utilizeze o platformă dedicată de ticketing. Acest lucru va duce probabil la reducerea angajamentului. Ca soluție, puteți implementa un sistem modern de ticketing care permite angajaților să își rezolve automat problemele. O astfel de ușurință de operare pentru rezolvarea problemelor permite angajaților să construiască relații sănătoase cu organizația, sporind implicarea angajaților.

  1. Recunoașterea eforturilor angajaților

Niciunui angajat nu îi place să-și petreacă majoritatea zilelor lucrând pentru tine fără aprecierea pe care o merită. Pentru a spori angajamentul coechipierilor tăi, este important să recunoști eforturile depuse de aceștia și să apreciezi acest lucru. Desigur, aceasta nu înseamnă recompensarea angajaților cu bani. Un gest mic precum un e-mail personalizat prin care îți manifești aprecierea față de contribuția celor din echipă este suficient pentru a menține oamenii motivați. Acest lucru îi face pe indivizi să se simtă apreciați și îi motivează să lucreze și să se implice mai mult.

  1. Creșterea trasparenței în luarea deciziilor 

Când deciziile pe care le iei devin transparente pentru coechipierii tă, angajații se simt implicați în procesul de decizie. Altfel spus, este întotdeauna recomandabil ca conducerea să își împărtășească deciziile cu angajații și să ia în considerare opiniile lor despre aspecte importante. Acest factor crește satisfacția la locul de muncă și îi face pe angajați să se simtă conectați.

  1. Concentrarea pe bunăstarea mentală

Așa cum am menționat mai devreme, angajații trebuie să aibă o sănătate mintală solidă pentru a-și da tot ce au mai bun în timp ce lucrează. Este întotdeauna recomandabil ca o organizație să se concentreze pe bunăstarea mentală a angajaților săi pentru a-și spori angajamentul. Spre exemplu, în calitate de manager de echipă poți iniția discuții cu privire la sănătatea mintală și să arăți o doză de sensibilitate la problemele cu care se confruntă subordonații tăi. Ideea e să nu rămâi indiferent și să încerci să îi ajuți. 

Cuvânt de final 

Acestea sunt câteva dintre sfaturile importante de reținut pentru creșterea implicării angajaților în cadrul organizației. Urmarea acestor sfaturi te va ajuta să menții angajații motivați și să îi determini să ofere tot ce este mai bun la locul de muncă. Însă dacă vrei să ai rezultate mult mai rapide și vrei ca echipa ta să performeze pe zi ce trece, un coach te poate ghida. El te va ajuta să utilizezi potențialul echipei tale în regim maxim, coechierii tăi rămânând fericiți și satisfăcuți la locul de muncă. Nu ezita să ne contactezi și programează-ți o discuție de explorare probono cu unul dintre coach-ii RoCoach aici: www.coaching.ro/coaching.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top