Cum-sa-incepi-schimbarea-in-organizatie

Modelul McKinsey 7s – managementul schimbării

Societatea se află într-o continuă schimbare, iar companiile sunt nevoite să adopte noi strategii, tactici și procese pentru a-și menține sau crește poziția pe piață. Succesul depinde de cât de bine sunt implementate aceste schimbări. Fără un plan bine pus la punct scad considerabil șansele de a implementa o schimbare cu succes, deoarece există mari șanse ca membrii echipei să opună rezistență la schimbare. Din fericire avem disponibile mai multe modele care ne pot ajuta să gestionăm și să implementăm schimbările cu succes!

În acest articol vom vorbi despre modelul de schimbare 7-S McKinsey dezvoltat de către Thomas Peters și Robert Waterman.

Modelul de schimbare 7-S McKinsey

Dacă vrei să transformi modul în care acționezi, îți recomandăm să folosești acest model de schimbare, deoarece analizând cele 7 dimensiuni ale organizației tale, vei putea observa cum fiecare aspect influențează celelalte aspecte ale organizației și vei putea determina ce schimbări să faci pentru ca totul să funcționeze în armonie. 

Să începem: 

1. Strategia – este necesar ca strategia companiei tale să fie destul de formală astfel încât să-ți permită să mergi înainte cu un scop, un sens și o viziune pentru a obține un avantaj competitiv, dar destul de flexibilă astfel încât să poți gestiona diferite schimbări fără ca ele să-ți împiedice progresul. 

Pentru a-ți analiza strategia întreabă-te:

  • Care sunt obiectivele tale?
  • Ce strategie folosești pentru a-ți atinge obiectivele setate?
  • Cum îți menții competitivitatea?
  • Cum îți poți adapta strategia la situațiile neprevăzute?

2. Structura – structura companiei trebuie să fie destul de simplă astfel încât să o poți desena, dar verifică dacă structura pe care o cunoști tu este cea reală, altfel vei scădea eficiența schimbărilor. Întreabă-te:

  • Cum este structurată compania ta?
  • Care este ierarhia organizațională?
  • Cum sunt organizate și gestionate departamentele?
  • Cum sunt organizate și gestionate echipele?
  • Cum se organizează echipele individuale?
  • Cine ia deciziile?
  • Cum comunică membrii organizației?
  • Cât de des și cum se realizează comunicarea între departamente?

3. Sisteme – procesele și sistemele din cadrul organizației asigură o funcționare corectă, dar este important ca ele să fie gestionate corect și eficient. 

Puneți următoarele întrebări: 

  • Care sunt sistemele de bază în afacerea ta (gestionarea documentelor/ echipelor, HR, finanțe)?
  • Cum sunt aceste sisteme și procesele utilizate?
  • Cum și cât de des sunt actualizate?
  • Care este nivelul de precizie?
  • Cine și cum urmărește și analizează rezultatele acestor procese?
  • Cine are acces la aceste sisteme?

4. Valorile împărtășite – în analizarea valorilor tale cât și a valorilor companiei, este important ca schimbările pe care vrei să le implementezi să fie în concordanță cu valorile tale și ale coechipierilor tăi pentru a implementa mai ușor schimbarea. 

Întreabă-te:

  • Care sunt valorile de bază ale companiei?
  • Care este cultura companiei?
  • Care este cultura echipelor din cadrul companiei?
  • Cultura echipelor este în concordanță cu cultura companiei? 
  • Cunoscând aceste aspecte, cât de puternice sunt valorile tale? 
  • Cum ai putea să le pui în evidență?

5. Stil – analizează ce stiluri de management și de leadership sunt folosite în cadrul companiei. Fii sincer, fără să te raportezi la stilurile pe care le consideri ideale. 

Întreabă-te:

  • Cum sunt gestionate departamentele și echipele?
  • Cât de activ este acest stil?
  • Este acest stil eficient și dacă da, cum?
  • Inspiră competiție între colegi sau colaborare?

6. Personal  – Verifică și analizează toate aspectele legate de personal și de nevoia de a acoperi anumite departamente prin aducerea de angajați noi.

Puneți următoarele întrebări:

  • Ce poziții ai acoperit?
  • Ce abilități aduc în compania ta?
  • Duci lipsa de angajați cu anumite abilități?
  • Mai este necesar să faci angajări?

7. Abilități –  analizează abilitățile pe care le dețin coechipierii tăi, pentru a obține o privire de ansamblu. De. asemenea, colectează informații despre cum este percepută compania ta din exterior. 

Întreabă-te:

  • Angajații tăi au abilitățile necesare pentru a asigura calitatea dorită?
  • Ce abilități lipsesc din compania ta?
  • Cât de importante sunt abilitățile care lipsesc pentru activitatea companiei?
  • Cum analizezi aceste abilități?
  • Cum este percepută compania atunci când se descurca bine
  • Care sunt abilitățile care reflectă acest lucru?

După ce ai analizat toate cele 7 dimensiuni ale organizației gândește-te cum afectează fiecare dimensiune pe cealaltă. Este important ca cele 7 dimensiuni să se susțină una pe cealaltă. De exemplu, verifică dacă structura organizației susține strategia, cum sunt susținute ambele de către sisteme și cum aceste trei dimensiuni reflectă valorile împărtășite. De îndată ce ți-ai făcut o idee despre ce trebuie modificat pentru ca organizația ta să funcționeze într-un mod armonios, începe cu schimbări graduale, care să nu-ți afecteze prea mult modul de operare obișnuit. Acest model poate fi folosit după fiecare schimbare pe care o faci pentru a vedea cum îți afectează compania și de asemenea pentru a afla ce schimbări să faci în continuare.

Cum se aplică modelul 7s McKinsey în 5 pași?

Identifică zonele care nu sunt aliniate deloc

Ținta ta în acest pas este să te uiți cu atenție la cele 7 dimensiuni ale organizației și să vezi dacă sunt aliniate între ele. Pentru a face acest lucru, răspunde la întrebările din primul articol.

 După ce ai răspuns la acele întrebări, ai să observi golurile, slăbiciunile și inconsistențele dintre relațiile celor 7 elemente din acest model. De exemplu, ai dezvoltat o strategie care se bazează pe o introducere rapidă a unui produs nou, dar această strategie nu poate fi susținută de către structura organizației.  De îndată ce ai identificat acest lucru, modifică structura sau strategia. 

Gândește un design optim pentru organizația ta

Cere ajutorul coechipierilor tăi și cautați un design organizațional eficient, pe care vreți să-l implementați. Știind acum ce design doriți să creați, veți putea să vă stabiliți obiectivele și să dezvoltați planuri de acțiune mult mai ușor. Este important ca în acest design organizațional să aliniați cât mai eficient cele 7 dimensiuni ale organizației, ceea ce presupune multă cercetare. Nu exista design-uri organizaționale sau șabloane predeterminate pe care să le puteți folosi. Va fi necesar să găsiți organizații asemănătoare care s-au confruntat cu diferite schimbări și să analizați ce design organizațional folosesc ei.

Decide ce și unde schimbi

Practic în aceasta etapă îți vei formula planul de acțiune în care vei detalia zonele pe care vrei să le realiniezi și cum vei face acest lucru. Dacă structura companiei și stilurile de management nu sunt aliniate cu valorile companiei, decide cum vei reorganiza relațiile din cadrul companiei, ce elemente din structura organizației vei schimba, sau cum îi vei influența pe anumiți manageri să-și schimbe stilul de conducere pentru ca organizația să funcționeze într-un mod optim.

Realizează schimbările necesare

Implementarea este cel mai important stagiu în orice proces, schimbare sau analiză.  Doar schimbările implementate corect au efecte pozitive. Prin urmare, este important să găsești oamenii potriviți din compania ta pentru a implementa schimbările.

Revizuiește continuu

Cele 7 dimensiuni: strategie, structură, sisteme, personal, abilități, stil și valori sunt dinamice și se schimbă constant. O schimbare într-o dimensiune va avea întotdeauna efecte asupra celorlalte elemente și necesită un design organizațional nou.


Avantajele modelului 7S McKinsey

Acest model îți arată slăbiciunile companiei tale și scoate în evidență zonele care necesită mai multă atenție atunci când faci schimbări.

Dezavantaje

Acest model nu poate fi pus în practică de unul singur și în niciun caz într-un timp scurt deoarece nu vei avea timpul necesar și nici cunoștințele pentru a analiza fiecare element din compania ta. Prin urmare alocă mai mult timp și mai multe resurse pentru a-ți construi o imagine de ansamblu.

Concluzii

Modelul 7-S McKinsey este potrivit pentru cei care vor să afle cum pot face schimbări în bine, prin crearea unei imagini de ansamblu a dimensiunilor companiei. De asemenea, vei putea corela cum este percepută organizația ta de către membrii organizației și de către partenerii și de către clienții tăi. 

Acest model te ajută să analizezi starea actuală a unei situații și să identifici problema de bază. Cu alte cuvinte, acest model este perfect dacă nu știi de unde să începi.

Lasă-ne în secțiunea de comentarii care a fost ultima schimbare pe care ai făcut-o în organizație și cum ai implementat-o :). 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top